APU

Imorse 09.58 var jag på plats, vilket betyder att jag inte kom
en enda sekund för sent, tur för mig va? Så fort jag kom in så
presenterade sig mina handledare för mig och visade mig mina
arbetstider. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om tiderna men det blir
nog bra. Imorgon börjar jag 17.00 och slutar 21.30 och samma sak
blir det nästa lördag och söndag.
Hur som helst så har dagen varit helt okej. Eller egentligen mer
än okej. Jag och två som arbetar där åkte ut med två vårdtagare
till Insjön där vi (pensionärerna) shoppade på Lager70 och därefter
fikade vi på Petersons Café. Det är iprincip det jag har gjort idag
på praktiken.

Okej nu ska jag inte få det att låta som att allt bara är kaffe och
shopping för det är ju faktiskt mycket mer än så. Men på måndagar
har vårdtagarna "social tid" i flera timmar så då brukar vårdarna ta
ut pensionärerna på "äventyr". Nästa måndag blir det bowling i
Borlänge med dem :)
Imorgon när jag har ett kvällspass vet jag inte riktigt hur mina arbets-
tider kommer att se ut. Borsta tänderna på dem och laga middag
eller dylikt skulle jag tro.

När jag först fick mina arbetstider blev jag lite fundersam när jag såg
att även kvällspass var inlagda men nu känns det rätt skönt. Eftersom
att jag kommer att börja runt femtiden så har jag ju hela dagen på mig
att göra vad jag vill. Ta sovmorgon, äta frukost i lugn och ro, träna och
stressa av ;)

Nu ska jag göra en kopp te och se på film :)
Pussipuss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0