Sjuuk.

Gick upp i sedvanlig tid idag för att göra mig iordning
inför den kommande skoldagen men icke. Så fort jag
tagit mig upp ur sängen skrek hela min kropp att den ville
lägga sig ned igen.
Snabbt konstaterade jag att det var lika bra att lägga mig igen
med tanke på att jag var så trött och för att huvud dunkade.
Dessutom har jag bara två lektioner på tisdagar så jag kunde ju
lika gärna plugga hemma.

Har pluggat vård&omsorg hela dagen så nu känner jag mig redo
inför provet i morgon :)

Nu tänker jag bege mig ut på en promenad eftersom att jag
inte varit utomhus på hela dagen. Men innan jag går så tänker
jag lägga upp ett gott kafferecept som jag provade idag :)

Black and white chocolate coffee


Bild: Christinas' Coffee Company


Ingredienser för 3-6 pers

2 rutor choklad (1 ljus + 1 mörk)
1 kopp mjölk
2 koppar nybryggt, starkt kaffe
Vispgrädde
Riven choklad

Gör så här: Lägg ned chokladrutorna i en skål/kastrull och häll över mjölken. Ställ skålen i mikrovågsugn eller ugn. Rör runt tills chokladbitarna smält och blandningen känns smidig. Blanda i kaffet och rör runt. Häll över i stora glas, och servera med vispad grädde. Toppa med riven choklad.


Pussipuss /J

 


Kommentarer
Postat av: Anna

du och ditt kaffe! ;)

2009-02-17 @ 21:16:38
URL: http://annaalundblad.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ohja. Lär dig dricka kaffe! :p

2009-02-17 @ 23:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0