Påverkad av fullmånen? Eller bara stress?

Märklig natt inatt..
Jag gick och la mig igår runt halv tolv och låg och läste tills att
klockan närmade sig halv ett. Då lade jag ifrån mig min bok ("Bryta om"),
släckte lampan och blundade för att försöka somna.
Men hur jag än vred och vände på mig inatt så känndes inget bekvämt.
Lyckades jag somna så vaknade jag igen efter bara några minuter.
Sista gången jag kollade på klockan inatt var den 03:15 och efter det
så lyckades jag somna. Blev inte mycket sömn inatt eftersom att jag steg
upp runt 05:00. Undra vad sömnproblemet berodde på?
Att jag är för stressad p.g.a alla prov som jag har denna vecka?
Eller kanske för att månen var stor, rund och vit igår?

Spanskalektionen (08.00-10.00) idag var helt totalt värdelös!
Vi gick igenom i princip samma sak som i fredags, och med min
sprängande huvudverk var det inte roligt att sitta där och lyssna på
något man 3 dagar innan redan skrivit ner.  Jag fick i allafall i mig ett
par huvudverkstabletter efter lektionen men inget blev bättre, så istället
köpte jag  en macka i kaffeterian samt 2 koppar kaffe. Ingenting hjälpte och
när mattelektionen kom så pallade jag inte mer, så Marcus fick komma och hämta mig.

Nu sitter jag i alla fall hemma och har hunnit med att plugga lite spanska,
dricka kopiösa mängder med kaffe och se två Dexter-avsnitt.
Känns betydligt mycket bättre nu så jag hoppas på att kunna äta middag
snart utan att behöva  må illa.

Senare ikväll ska jag hinna med att plugga på provet om "Det normala åldrandet" 
också, samt ringa min mormor och intervjua henne om hur "det var på hennes tid"
Får se hur mycket jag orkar med innan jag somnar.

Nu blir det matlagning och fruktsallad! :)

Pussipuss.

2009-02-09 @ 16:17:52


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0