Mini's first time

Jag kanske talar till mig själv när jag säger
att man borde stanna upp ibland och se
för man lär sig ingenting på att blunda för sitt liv
och bara springa runt och låtsas att man ler

~

Igår satt jag och tänkte igenom hur morgondagen (idag) skulle se ut.
Jag skulle i sedvanlig tid gått upp, gjort det som göras skulle och sedan bege mig till skolan. Skoldagen skulle gå lätt som en plätt eftersom att jag skulle vara riktigt utvilad. (somnade runt 03 inatt) Efter skolan skulle jag genast gå hem, plocka fram läxböckerna, göra det som göras ska och sedan spendera kvällen framför en bra film med gott samvete.

Men nej, en alldeles för trött Johanna stänger av alarmet när det klockan 06:30 ringer och somnar om. Blev inte speciellt mycket mer sömn eftersom att pappa runt 07:30 pånytt väckte mig. Hade väl inget annat val än att sega på mig kläderna, smeta på lite smink och trampa iväg till skolan. Med en mage som inte matats på länge och ögonlock tunga som bly genomled jag de första lektionerna innan det äntligen var dags för lunch - soppa.

Är fortfarande ruskigt trött så att plugga har jag inte haft lust med. Mina tankar kretsar kring plugg, plugg och plugg. Vad som ska göras och när det ska göras och om det ska göras.
- Ja Johanna, det SKA göras!
- Okej Johanna, men inte nu.. Kan vi inte ta det imorgon? Eller varför inte nästa år?


Nej nu ska jag dricka kaffe och sedan ska jag cykla hem till Tryggve och mys-pys-film-titta! :)
Och sen, kanske imorgon ska jag ta tag i allt, precis allt skolarbete.

Det blir "Mini's first time" med Tryggve.. så jag slänger upp en trailer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0