Lolita

Äntligen har solen börjat visa sig mer och nu känns det verkligen att våren är påväg.
Skoldagen inleddes med en timmes tipspromenad som handlade om "vård & omsorg"
Resten av dagen redovisade jag och lyssnade på andras redovisningar.

Såg nyss en film som hette "Lolita" och jag måste säga att det är ett mästerverk!
Hade inte så höga förväntningar på filmen,  trodde att den skulle vara rätt kass
eftersom att jag inte brukar tycka om äldre filmer (den är från 1997)
Men jag tyckte om den, riktigt mycket.

Filmen handlar i alla fall om hur en medelålders professor kommer till USA under
efterkrigstiden och hyr ett rum hos en jämnårig änka. Han föraktar henne från första stund,
men gifter sig med henne ändå. Allt för att komma hennes knappt tonåriga dotter närmare
Den förföriska och utmanande Dolores (Lolita).
Tillsammans ger de sig av på en resa, genom USA och genom passion, galenskap - och mord.


Haha, ni måste tro att jag ser på film hela dagarna eftersom att jag rätt ofta slänger upp filmtips
och trailers på filmer, men så är det inte. Jo, jag ser film ofta.. i alla fall ett par i veckan men jag
har annat för mig också :p
"Lolita" är nog en film man antingen gillar eller ogillar. Jag rekomenderar den starkt i alla fall.


"Lolita"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0